با وجودی که حیوانات و پرندگان و امثالهم رو دوست دارم و دلم نمیخواد آسیبی بهشون برسه ولی از نگهداریشون توی خونه بدم میاد و خیلی واسم سخته، حالا از شانس قشنگ من هیراد از گربه خوشش میاد و هر جا یه گربه میبینیم پسرک من دست و پاش میلرزه و میدوه دنبالش دیگه نه مامان میشناسه نه بابا، واسه همین حسین دلش میخواست یه گربه برای هیراد بخره که با مخالفت هر تمامتر من روبه رو شد، دیگه توی همه حیوانات گربه رو اصلا نمیتونم تحمل کنم، توی یکی از مغازه های حیوانات خانگی که هر وقت بیرون میریم مجبوریم یک ساعتی رو اونجا باشیم تا هیراد یه سرکشی به همشون بکنه بلاخره دو تا همستر خریدیم الان نزدیک یک ماهی میشه که داریمشون، قبل از خرید توی اینترنت سرچیدم دیدم موجودات بی آزارین و بیماری مشترک با انسان ندارن نگهداریشون هم آسونه و رضایت دادم، وقتی به فروشنده گفتم دو تا میخوام یه نر  و یه ماده داد، بهش گفتم قربونت حوصله تولیدمثلشون ندارم، بعدشم میخوام سرگرمی واسه هیراد باشه یه دفعه میبینی بد آموزی شد . حجب و حیا که ندارن و این جوری دو تا نر خریدیم. 
دیروز از توی قفسشون درشون آوردم گذاشتمشون توی یه کارتون خیلی بزرگ تا هیراد راحتتر ببینتشون و بعد هم که میخواستیم نهار بخوریم رفتم گذاشتمشون توی اتاق حسین ، تا امروز صبح که وقتی بیدار شدم احساس کردم از اتاق حسین خیلی سرو صدا میاد رفتم دیدم ای وای من فراموش کرده بودم برشون گردونم توی قفس جایی که آب و غذا دارن و اونا از دیروز صبح تا امروز نه غذا خوردن و نه آب و داشتن واسه فرار تلاش میکردن و خودشون رو به دیواره کارتون میزدن ، این قدر ناراحت شدم و دلم سوخت  که حد نداشت بلافاصله واسشون غذا و آب گذاشتم و لی هر چی چهرشون و تلاششون یادم میاد دلم کباب میشه واسشون، این هم از نگهداری من.
به همین سادگی و فقط با یه فراموشی میشه قاتل شد و به همین سادگی میشه کسی رو از مرگ نجات داد و دل کسی رو شاد کرد. 
باید سعی کنم از امروز حتی بی اهمیت ترین چیزها واسم مهم باشه و نسبت به جزئی ترین مسائل هوشیار با دقت باشم تا هیچوقت از روی سهل انگاری مرتکب اشتباهی نشم.

رژیم غذایی
صبحانه  یک فنجان شیر با نصف قاشق چایخوری دارچین و یه قاشق چایخوری عسل  ۷۰
نهار  زرشک پلو با مرغ  ۵۰۰
میان وعده  چای با  قند  ۳۰
شام  ۵ قاشق ماکارونی   ۵۰۰
میان وعده  سیب   ۳۰ 
آب     ۵ لیوان 
ورزش  متاسفانه هیچی 
جمع کالری ۱۱۳۰ با احتساب اشتباه  ۱۳۰۰
از عملکردم راضی نیستم نیاز به تلاش بیشتر دارم 

پ.ن: از همه دوستانم که بخاطر از دست دادن عکسهای هیراد با من همدردی کرده بودن بسیار زیاد سپاسگذارم.


7 نظرات:

katrin گفت...

cheghadr delam kabab shod

man kheyli heyvoonaa ro doost daram ama delam nemikhad negaheshoon daram
jigaram kabab mishe age torishoon beshe


alan boghzam gerefte
yaade gorbeye khodam oftaadam ke sare zaayemaan mord

hanooz bad az saal haa daghesh taazast

صورتی گفت...

چه نتیجه گیری خوبی کردی!
در ضمن خوب کردی ماده نگرفتی همستر ها با وجود اینکه خیلی نازن، ولی اگر تولید مثل بکنن تبدیل به مصیبت می شن.

سوگند گفت...

آخي ! طفلكي ها
منم يه سال ولنتاين يه جفت مرغ عشق هديه گرفتم و همش بهشون ميرسيدم اما حواسم نبود و دو روز رفتم بيرون برگشتم ديدم مردن . خيلي حالم بد شده بود . ديگه فراموش كرده بودم تا امروز كه با نوشته ات يادشون افتادم ...

برادر من هم عاشق همستره ، البته يه 30 سالي از هيراد بزرگتره :))

ساناز گفت...

من هم حیون ها رو دوست دارم ولی نگهداری تو خونه برام مشکله، حالا همستر خوبه ولی اگه گربه و سگ میگرفتن احتمالا خونه بو میگرفت ، ولی من از همستر میترسم میگن گاز میگیره ، امیدوارم تو رژیم موفق باشی عزیزم

مریم گفت...

طفلی همسترا...
هیراد گلی رو ببوسین

سما گفت...

چه دل مهربونی داری تو نیلوفر جونم منم زیاد با نگهداری حیوانات موافق نیستم .... رژیمتم خوب بودسعی کن بازم تو برنامت ورزش بزاری

باروون گفت...

آخي نازيا !! به نظرم همستر بهتر از گربه هست..منم از نگهداري حيوون بدم مياد...رژيمتم فك كنم واسه شروع خوب باشه...