بارها دوستان در مورد مواد غذایی که کالری منفی دارن و چربی سوز هستن مطلب نوشتن، و من همیشه بعد از خواندن اون مطالب تا یه مدت سعی میکردم حتما در سبد غذاییم از اون مواد استفاده کنم ولی بعد از چند روز یادم میرفت، امروز خودم میخوام هشت غذای چربی سوز رو معرفی کنم که هم یادآوری بشه واسه دوستان و هم خودم توی آرشیوم داشته باشم.
بادام . طبق تحقیقات افرادی که تحت رژیم غذایی می باشند با مصرف ۸۵ گرم بادام در روز می توانند وزن خود را به میزان ۱۸ درصد کاهش دهند که این میزان در مصرف سایر مواد خوراکی کاهش دهنده وزن ۱۱ درصد می باشد. بادام حاوی مقدار زیادی اسید آلفا لینوئیک است که به سوخت و ساز چربی ها کمک میکند. در هر بار ۱۲ عدد بادام مصرف کنید.
پنیر سوئیسی. به خاطر اینکه حاوی مقدار زیادی کلسیم هست و کلسیم میزان ترشح آنزیمهای چربی ساز را کاهش میدهد.
سیب زمینی شیرین. همون سیب زمینی قرمزها حاوی مقدار زیادی فیبر است که مانع افزایش انسولین در بدن شده و از ذخیره شدن چربی در قسمت ران جلوگیری میکنه.
پرتقال. حاوی ترکیبات چربی سوز به نام فلاون است. 
خردل زرد. یا حتی زرد چوبه میتواند از رشد بافتهای چربی زا در بدن جلوگیری کنه.
دانه های سویا. سرشار ازکلین، ترکیبی که از جذب چربی ها جلوگیری کرده و باعث آب شدن آنها میشود.
دارچین. در سوزاندن چربی دور کمر بسیار موثر است مصرف یک چهارم قاشق چایخوری دارچین به همراه غذا از افزایش میزان انسولین بدن پس از غذا جلوگیری میکند.
میوه های خانواده توت.  میوه های غنی از ویتامین ث مانند توت فرنگی و تمشک میتوانند تا ۳۰ درصد به سوزاندن چربی در حین فعالیت بدنی کمک کند.
 
البته همون جوری که میدونید همراه با تغذیه مناسب و ورزش موثرتره.
همگی موفق باشید
رژیم خودم تعریفی نداره، حسابی اراده  از دستم در رفته و هنوز تحت کنترل نیومده فعلا که دور با شکم من هستش  تا ببینیم بعد چی میشه.